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Fanny & Alexander

12 Luglio 2014July 12, 2014

US – IL TENNIS COME ESPERIENZA RELIGIOSA

@ Santarcangelo14 - Festival internazionale del teatro in piazza · Sferisterio · Santarcangelo di Romagna (RN)
Via Gioacchino Rossini 8

www.santarcangelofestival.com
http://fannyalexander.org

Ore 21:30

Geppy e Lorenzo Gleijeses in
US – IL TENNIS COME ESPERIENZA RELIGIOSA
il tennis come esperienza religiosa
di Fanny & Alexander
musiche Mirto Baliani

ideazione Luigi De Angelis e Chiara Lagani
drammaturgia Chiara Lagani
regia Luigi De Angelis
musiche Mirto Baliani
realizzazioni scenotecniche Nicola Fagnani
con Lorenzo Gleijeses
e con la partecipazione speciale di Geppy Gleijeses

“Reti e recinzioni possono essere specchi. Ecco perché la cosa mette paura.”
(DFW)

“US [uhs] = Noi [ˈnoi] pron pers: a. the objective case of we, used as a direct or indirect object: They took us to the circus. She asked us the way.[…] c. US = You and I = Noi due […] g.United States […]” (Dal lemma “Noi” del Collins Italian Dictionary)

US è un’onirica partita a tennis, giocata da un performer contro una macchina sparapalle. Oggetto concreto e arcano quel mostro non è il nemico, piuttosto è il partner di una danza. Con furia selvaggia il giocatore fa breccia attraverso i suoi stessi limiti: trascende, migliora, si vince. Infinitamente. Ai bordi del campo il padre/allenatore arbitra quel gioco impossibile, mentre l’intera partita si infiamma al ritmo incalzante dei colpi, dando vita al più paradossale dei concerti.concept Luigi De Angelis and Chiara Lagani
dramaturgy Chiara Lagani
direction Luigi De Angelis
music Mirto Baliani
with Lorenzo Gleijeses
and with special appearance by Geppy Gleijeses

“Nets and fences can be mirrors. This is why the whole thing is scary.” (DFW)

“US [uhs] = Noi [ˈnoi] pron pers: a. the objective case of we, used as a direct or indirect object: They took us to the circus. She asked us the way.[…] c. US = You and I = Noi due […] g.United States […]” (Dal lemma “Noi” del Collins Italian Dictionary)

US is a dreamlike tennis match, played by a performer versus a tennis ball machine. A concrete and arcane object, that monster is not the enemy, it is rather the partner in a dance. With wild fury, the player goes beyond his own limits: he transcends, he gets better, he wins against himself. Endlessly. At the edge of the court the father/trainer umpires that impossible game, while the whole match catches fire to the hectic pace of the strokes, giving birth to the most paradoxical concert.